Andrzej Bittel zaznaczył, że prace w ramach projektu zaplanowane są do 2030 roku i będą realizowane zgodnie ze standardami przyjętymi przez Komisje Europejską.
- Mówimy tu o perspektywie do 2030 roku. To perspektywa zgodna z przyjętymi zasadami Komisji Europejskiej. Główne, kluczowe inwestycje z udziałem środków europejskich będą angażowane w realizację zobowiązań, które mamy, czyli działania na transeuropejskiej sieci transportowej, w jej wydaniu bazowym, podstawowym oraz przygotowanie do kolejnych realizacji - dodał wiceminister.
Jako przykład podał korytarz Rail Baltica, który znajduje się w sieci TEN-T.
Wiceszef resortu infrastruktury podkreślił, że istotnym elementem modernizacji kolei jest również inwestowanie w tabor. Przypomniał, że w tym tygodniu spółka PKP Cargo odebrała 24 lokomotywy elektryczne Dragon 2 wyprodukowane przez nowosądecki Newag.
Dragon 2 to pierwsza w Europie 6-osiowa lokomotywa elektryczna w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014) wyposażona w ETCS poziom 2. Jej przeznaczeniem jest prowadzenie ciężkich składów towarowych.
Jak podkreślają przedstawiciele spółki, pojazd został zaprojektowany przez polskich inżynierów i w pełni wyprodukowany w kraju. 78 proc. komponentów użytych do budowy tej lokomotywy pochodzi od polskich producentów.