LOT pozyskał nowe samoloty po zawieszeniu działalności rumuńskiego przewoźnika Blue Air, w formie leasingu operacyjnego, od jednej z amerykańskich firm leasingowych, która już wcześniej leasingowała pięć samolotów Boeing 737-8 i jednego Dreamlinera dla PLL LOT.
Polski przewoźnik planuje eksploatować Boeingi 737-8 na najbardziej popularnych połączeniach krótko- i średniodystansowych. Pierwszy z sześciu zamówionych samolotów będzie latał od połowy października z Warszawy na głównych trasach europejskich w siatce LOT-u.
Przedstawiciele LOT-u wskazują, że ten typ samolotu to najbardziej ekonomiczna maszyna w swojej klasie. Odrzutowiec jest wyposażony w silniki, które dają mu maksymalny zasięg do 5750 kilometrów. Średnie zużycie paliwa jest niższe o około 15 procent niż samoloty tego typu starszej generacji. Silniki te umożliwiają redukcję hałasu nawet o 40 procent i znacznie niższą emisję dwutlenku węgla w porównaniu do innych maszyn tej klasy, co sprawia, że samolot jest cichszy, bardziej wydajny i przyjazny środowisku. Samoloty mają na pokładzie 189 foteli, każdy z nich wyposażony jest w wejścia USB.
W kabinie znajdują się ergonomiczne schowki i oświetlenie LED, umożliwiające zmianę natężenia i barwy światła. Producent zastosował komfortowe dla pasażerów rozmieszczenie świateł, głośników i przycisków.
Po dostawie szóstego egzemplarza LOT będzie miał 11 Boeingów 737-8 MAX.