Radio SzczecinRadio Szczecin » Region

Miasto tłumaczy, że w Strefie Płatnego Parkowania połowa miejsc jest na stałe zajęta dzięki abonamentom i chce to ograniczyć. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin/Archiwum]
Miasto tłumaczy, że w Strefie Płatnego Parkowania połowa miejsc jest na stałe zajęta dzięki abonamentom i chce to ograniczyć. Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin/Archiwum]
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska nie może parkować swoich samochodów służbowych w centrum Szczecina.
To efekt uchwały Rady Miasta, która umożliwia wykupienie abonamentu w strefie tylko na jeden samochód dla jednej firmy. Inspektorat ma ich 12 i wszystkie wykorzystuje do kontroli.

- Możemy wykupić jeden abonament miesięczny; nie ma możliwości wykupienia abonamentu rocznego, jak było do tej pory. W ten sposób 11 pozostałych samochodów nie będzie miało gdzie parkować. Jeśli będziemy musieli nimi gdzieś daleko odjechać w przypadku jakiegoś zdarzenia, to zanim do tego miejsca dojedziemy minie zbyt dużo czasu - mówi Marek Chabior, Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska.

Radna Prawa i Sprawiedliwości, Agnieszka Kurzawa mówi, że miasto nie może utrudniać działalności służb.

- Miasto nie przeprowadziło konsultacji z tymi służbami, wprowadziło takie regulacje, które są uciążliwe dla służb. Powinniśmy przystąpić ponowie do rozmów i pewne zmiany powinny zajść ze strony miasta - ocenia radna Kurzawa.

Marek Chabior zwraca uwagę, że taka uchwała rady miasta uderza w szczeciński biznes.

- W przypadku niektórych firm może się to zakończyć tym, że opuszczą Szczecin, znajdą miejsce bardziej przyjazne, bo są firmy, które mają spore floty samochodowe. Możliwe, że to też była jedna z przyczyn podjęcia tej uchwały i - tak czy inaczej - takie firmy mogą się ze Szczecina wyprowadzić - ostrzega Marek Chabior.

Miasto tłumaczy, że w Strefie Płatnego Parkowania połowa miejsc jest na stałe zajęta dzięki abonamentom i chce to ograniczyć.

Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska zwraca uwagę, że wokół Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, gdzie mieści się Inspektorat, codziennie jest kilkadziesiąt wolnych miejsc.
- Możemy wykupić jeden abonament miesięczny, nie ma możliwości wykupienia abonamentu rocznego, jak było do tej pory. W ten sposób 11 pozostałych samochodów nie będzie miało gdzie parkować. Jeśli będziemy musieli nimi gdzieś daleko odjechać w przypadku jakiegoś zdarzenia, to zanim do tego miejsca dojedziemy minie zbyt dużo czasu - mówi Marek Chabior, Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska.
- Miasto nie przeprowadziło konsultacji z tymi służbami, wprowadziło takie regulacje, które są uciążliwe dla służb. Powinniśmy przystąpić ponowie do rozmów i pewne zmiany powinny zajść ze strony miasta - ocenia radna Kurzawa.
- W przypadku niektórych firm może się to zakończyć tym, że opuszczą Szczecin, znajdą miejsce bardziej przyjazne, bo są firmy, które mają spore floty samochodowe. Możliwe, że to też była jedna z przyczyn podjęcia tej uchwały i - tak czy inaczej - takie firmy mogą się ze Szczecina wyprowadzić - ostrzega Marek Chabior.

Dodaj komentarz 6 komentarzy

Kolejni uprzywilejowani ????? a jakie to interwencje prowadzi WIOŚ w strefie????? urzędasy powinni miec elektryczne skuterki i po problemie
Temat jest bardziej złożony, ponieważ obecnie zerową stawkę za postój ma Straż Miejska, czy MOPR, jednak zapomniano o wszelkich instytucjach i służbach, które nie są podmiotami prywatnymi. Wynajęcie parkingu poza strefą jest nie tyle kosztowne, co w sposób znaczący dezorganizuje działanie takich jednostek i wpływa na jakość realizowanych zadań, choćby z uwagi na czas reakcji.
weź nie pitol Stet! Jakie to instytucje muszą mieć "pod nosem" autka, które rzekomo mają służyć jakimś reakcją???
Straż? Policja? Pogotowia różne? One - tak!
Ale w pozostałych instytucjach i służbach autka służą tylko i wyłącznie do wożenia spasionych urzędasów i ich 4 liter z miejsca na miejsce! W większości takich instytucji auta są wręcz zbędne!
Równie dobrze mogą się przejść pieszo albo przejechać tramwajem.
Co wszystkim wyjdzie i taniej, i zdrowiej.
Czasy wykorzystywania przez urzędników samochodów służbowych do celów prywatnych to już przeszłość, poza może nielicznymi wyjątkami, ale dziś nikt o zdrowym rozumie sobie na to nie pozwoli. A warto pamiętać, że owi urzędnicy i działania zatrudniających ich instytucji państwowych, samorządowych, sądów, policji itd. są finansowane z środków publicznych, więc zamiast zabawy w dojazdy tramwajem lub długich spacerów do zaparkowanych gdzieś daleko aut służbowych, powinni efektywnie wykorzystywać czas pracy na realizację swoich obowiązków, które wynikają z zajmowanego stanowiska pracy. Jak widać włodarze w UM i część radnych nie ma o tym pojęcia.
"W przypadku niektórych firm może się to zakończyć tym, że opuszczą Szczecin, (...), bo są firmy, które mają spore floty samochodowe. "

Brawo! Za takimi firmami nikt nie zatęskni!

A co do tematu WIOŚ, to skoro nie mają gdzie parkować, to niech naciskają włodarzy do ograniczenia wjazdu do centrum. Mogą jeszcze znaleźć siedzibę z parkingiem.
Może ktoś zainteresuje się w końcu tym, że instytucje państwowe znajdujące się w Urzędzie Wojewódzkim za nasze pieniądze wykupują płatne miejsca parkingowe na mieście, a na dwóch parkingach Urzędu parkuje kilkadziesiąt prywatnych samochodów urzędników. Wystarczy usunąć wszystkie prywatne auta i będzie nadmiar miejsc parkingowych dla aut służbowych, które powinny tam stać w gotowości do wykonywania zadań nałożonych przez państwo, a nie stać porozrzucane po całym mieście.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty